Thursday, December 8, 2011

Forgive them. they didnt know.

Salam.

" Eh, tak jadi mainboard ke?", tanya seorang sister.
"No.. Lina tolak." Balasku acuh tak acuh. Sedih rasa bila melihat bakal barisan kepimpinan QYC akan datang. Sepatutnya, aku sudah ada diatas podium itu. Mengangkat baiah. Tapi, apakan daya. Aku lebih tahu keadaan diri aku.
"Tolak? Amboi, glamournya sampai tolak?" sinis sister tadi.
Dan ketika itu aku rasa nak menitik air mata. Sampai hati , kalaulah awak tahu kenapa saya tolak. 
"Saya tak boleh buat". Ringkas aku balas. 
"Belum cuba dah kata tak boleh buat"
 Nak menang jugak. Nada dia berkata seolah mengejek.

"Saya sakit". Dua perkataan yang aku beri. 
Dan ketika itulah penasihat kelab berkata, "Sesiapa yang tak aktif, starting from next semester, they will not get any accommodation. Yang selamat, first year and final year. The most vulnerable are second and third year students". 
:'( you guys know nothing. Really.
Dan ketika aku menangis malam itu, angin cuba menyapu air mataku. Sekian.


2 comments:

Q said...

kuat lah amal ye. akak selalu ada. Allah pun ada

Cik Lina said...

terima kasih akak <3