Sunday, June 26, 2011

Do I look awkward?

Salam. :) Hai linaamalina.blogsot.com. Maaf dah lama tak buka mukasurat baru. Kadang2 macam tak terfikir pun nak tulis apa2, sebab u cuma diari I aje. I boleh skip bila masa I nak kan? I sibuk dengan assignment, dengan hal2 duniawi yang lain. Tapi kadang2, I perasan U bukan diari I lagi dah. Sebab semua orang boleh baca U. U jadi buku conteng I mau? Lagi best.. Boleh ada gambar katon,boleh ade grafiti lawa2. mau kan? 
U tau tak, ada satu hari tu, kawan I luahkan apa yang dia rasa kat I.
Dia kata " Amal, awak kenapa? Marah saya ye?" Tersedak I. Mana ade. 
"Kenapa awak kata macam tu?" I tanya dia.
"Awak dengan orang lain, awak ceria je, bila dengan saya mood awak terus lain, berubah. Awak kalau tak puas hati pasal presentation ke cakap lah. I x de masalah".

Setelah diterangkan hal yang sebenar, kawan tadi pun faham. Dan kitorang mula berta'aruf secara perlahan2. Ingat nak kenal bakal suami je ke slow2, nak kenal kawan perempuan pun kene steady tau?

Itulah masalahnya. Muka I akan jadi macam ini bila berjumpa dengan kawan baru.

awkwarrrrddd
Sangat susah untuk mulakan first move. Huuuu... Bila tanya kawan2 lain, some of them said, I okay je. :)
Anyway, kena belajar jugaklah skill2 nak berkomunikasi dengan lebih baik. Lagi satu, bahasa Melayu saya teruk.(taklah teruk sangat) Sebab itu, kalau saya menulis status kat FB, kawan saya kata, saya macam tulis karangan. Mengalami masalah dalam pemilihan perkataan. Tapi, saya cuba slow2. Usaha tangga kejayaan, malas tangga kehancuran.

No comments: